Strategi marki i branding Starego Browaru

Na potrzeby strategii marki i brandingu wykonany został audyt konkurencji, badania etnograficzne oraz konsultacje prawne dotyczące promocji Starego Browaru i produkowanego na miejscu piwa. Opracowany został również Brief Marki w którym zawarte zostały między innymi wizja i misja Starego Browaru, przewaga konkurencyjna, atrybuty marki oraz propozycja wartości. Z kolei na potrzeby identyfikacji wizualnej określona została tożsamość, symbolika i opowieść marki.

Sygnet & logotyp

Trzon sygnetu tworzą dwa niedźwiedzie (1), odnoszące się do herbu miasta Kościerzyny, symbolizujące siłę, odwagę ale także opiekuńczość. Sięgają one po pokal (2), stylizowany na tulipan występujący w hafcie kaszubskim – symbol porozumienia, zgody oraz radości. W centrum znaku, pomiędzy niedźwiedziami, znajduje się beczka (3), odnosząca się do pierwotnego charakteru miejsca oraz tradycji piwowarskich regionu. Poniżej umieszczona jest data założenia Starego Browaru (4). W obramowaniu otaczającym symbol występują liczne motywy roślinne, nawiązujące do charakterystycznego haftu kaszubskiego (5).

Krój pisma

Krój Knockout, zastosowany w logotypie, inspirowany jest XIX-wieczną typografią. Idealnie podkreśla industrialny rodowód miejsca i stanowi nawiązanie do tradycji typograficznych zinterpretowanych w nowoczesny sposób.

Kolorystyka

Kolory zastosowane w identyfikacji firmy nawiązują do barw związanych z piwowarstwem, budynkiem Starego Browaru oraz z regionem.

Proces kreatywny

W prace nad projektem brandingu, poza Agencją, zostały włączone osoby z różnych obszarów: marketingu, PR, grafiki użytkowej, projektowania wnętrz, jak i produkcji piwa. W rezultacie pozwoliło to, osiągnąć optimum wizerunkowe nie tylko dla podstawowej identyfikacji, ale również dla produktów Starego Browaru Kościerzyna i Browaru Kościerskiego. W trakcie burz mózgów zrodziły się idee, które rozbudowały istniejąca już wcześniej listę o dodatkowe materiały oraz działania.

Identyfikacja zewnętrzna

Dopełnieniem projektu pełnej identyfikacji Starego Browaru Kościerzyna była identyfikacja zewnętrzna. Jednocześnie był to jeden z ostatnich elementów etapu wdrożenia. Realizacja obejmowała m.in.: oznakowanie budynku – litery przestrzenne, metalowe detale wykończeniowe. W przyszłości planowane są realizacje elementów charakterystycznych dla marki - jak beczka carillon, czy rzeźby niedźwiadków na rynku w Kościerzynie.

Strona internetowa

Serwis internetowy inwestycji został zaprojektowany na podstawie identyfikacji wizualnej. Zakres prac obejmował funkcjonalność, layout oraz stworzenie oprogramowania do serwisu.

Struktura strony podzielona jest na odpowiednie sekcje będące odpowiednikiem elementów inwestycji: browaru, hotelu, restauracji, pubu itd. Każdy z działów zawiera rozbudowane i bogate graficznie podstrony, oddające klimat każdego z miejsc.

Stałym elementem strony Starego Browaru Kościerzyna jest sygnet logotypu – niedźwiedzie z beczką, umiejscowiony w górnym rogu. W trakcie przemieszczania się po serwisie, otok godła zmienia się w zależności od tematyki sekcji, np.: hotel – brelok kluczy, centrum handlowe – odzieżowa metka, browar – kapsel ceramiczny.

Materiały promocyjne

Projekt materiałów promocyjnych objął m.in.: projekt kalendarzy, ulotek, broszur itd. Jako niestandardowe projekty, zaproponowano np. gadżety dla Klientów VIP w postaci m.in.: drewnianej skrzynki z butelką piwa premium oraz kartą członkowską w oprawie z wysokiej jakości papieru.

Zrealizowane projekty